Sport Algemeen

Alles wat niets te maken heeft met de richting geschiedenis of de fantastische kring Historia, belandt hier!
Plow

Sport Algemeen

Post#1 » Fri Jan 06, 2017 4:46 am

Dit topic bestond nog niet, dus maar even openen. Wie weet dat er terug wat leven op het forum komt...

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170105_02659912

Het argument dat mannen en/of vrouwen niet dezelfde inspanning moeten doen, vind ik totaal irrelevant. Een man is niet hetzelfde als een vrouw en ik vind die redenering, die Sanne Cant aanhaalt, een complete drogreden. Ik hoop echt niet dat er iemand tegen gelijke lonen is "omdat vrouwen minder ver moeten fietsen" of "omdat ze een mindere fysieke inspanning moeten leveren". Dat laatste lijkt mij de evidentie zelve.

Ik ben dus in principe voor alle vormen van gelijke lonen en behandeling voor vrouwen en mannen, maar in dit specifieke voorbeeld vind ik het toch wat raar. De marktwaarde van vrouwencross is toch gewoon veel te laag om een zelfde loon te kunnen claimen als de mannen, niet? Die marktwaarde is in sport toch niet te onderschatten? (Meer zelfs, ze bepaalt alles). Dat het dezelfde sport is en dat het dezelfde soort inspanning vereist, lijkt mij niet belangrijk. Tessa Wullaert kan toch ook niet hetzelfde loon gaan claimen als Iniesta?

In tennis waren de grote verschillen daarom - volgens mij - een stuk kwalijker, omdat vrouwentennis wél die grote marktwaarde had. Die zijn gelukkig stilaan bijgesteld daar (al is er nog wat werk).

Maar mss mis ik bepaalde argumenten, dus mogelijk word ik daarin verrijkt de komende dagen :).

modus

Re: Sport Algemeen

Post#2 » Mon Jan 23, 2017 6:47 am

Knap van Goffin!

Princeps

Post#3 » Sat Jan 28, 2017 1:13 pm

idd. nog knapper van serena williams, beste tennister ooit!

Plow

Post#4 » Sun Jan 29, 2017 12:16 pm

Wat een waanzinnige finale bij de mannen. Federer, geschift! Op zijn oude dag, na een half jaar blessure waarna iedereen hem zijn waardig pensioen toewenste... Die prachtige, kinderlijke uitdrukking op zijn gezicht na dat laatste punt, ik heb het nog niet eerder gezien bij hem, denk ik.

Mooiste tennisser ooit, trouwens. Wat een techniek.

Norther

Post#5 » Sun Jan 29, 2017 4:47 pm

Wout van aert volgt zichzelf op als wereldkampioen.
Jammer dat het geen spannende finale werd maar bon, materiaal keuze hoort ook bij de sport.

Trouwens ook vrij ergerlijk hoe de media dat non issue met die dopingpapieren maar bleef oprakelen.
Echt elke keer opnieuwe en dat dagen aan een stuk. Van Aert had groot gelijk toen hij de Karl op het einde na het interview even toewreef: "en jij bedankt om het terug boven te halen..."
If the lord wants me
Then he knows who I am
'cause I'm covered in blood

modus

Post#6 » Mon Jan 30, 2017 12:01 pm

Groot spel omwille van al die lekke banden (het was idd nogal absurd). Maar, hadden ze dat nu niet op voorhand kunnen weten? Is er nu echt niemand in de weken, maanden, voordien daar eens gaan loeren?

Plow

Post#7 » Mon Jan 30, 2017 3:00 pm

modus wrote:
Mon Jan 30, 2017 12:01 pm
Groot spel omwille van al die lekke banden (het was idd nogal absurd). Maar, hadden ze dat nu niet op voorhand kunnen weten? Is er nu echt niemand in de weken, maanden, voordien daar eens gaan loeren?
Jawel, 1 iemand. Ik vind het nogal grappig dat het team van VDP nu doet alsof het bijna niet lek rijden van Van Aert puur geluk was. Sorry, jongens, Niels Albert heeft dit gewoon beter ingeschat. Het kan echt géén toeval zijn dat Van Aert maar 1 keer lek rijdt en de rest minstens 4x.

Los daarvan is zulk parcours wel absurd.

Plow

Post#8 » Tue Feb 28, 2017 7:39 am

Is dat opgehemel van Sagan een beetje beu. Kom, mannekes, er zijn twee koersen gereden en hij heeft er ook een van verloren, he... Ik zie nu artikels als "Hoe Sagan te kloppen?" Ja, zeg, dat hebben we zaterdag toch gezien, zeker.

Los daarvan gaat hij hij wel de RvV winnen, daar niet van :).

Zalto

Post#9 » Tue Feb 28, 2017 12:34 pm

Plow wrote:
Tue Feb 28, 2017 7:39 am
Is dat opgehemel van Sagan een beetje beu. Kom, mannekes, er zijn twee koersen gereden en hij heeft er ook een van verloren, he... Ik zie nu artikels als "Hoe Sagan te kloppen?" Ja, zeg, dat hebben we zaterdag toch gezien, zeker.

Het is natuurlijk niet enkel op basis van dit seizoen dat ze het zeggen. Hij heeft vorig jaar ook al af en toe een koers gewonnen ;-)

Plow

Post#10 » Tue Feb 28, 2017 1:06 pm

Zalto wrote:
Tue Feb 28, 2017 12:34 pm
Plow wrote:
Tue Feb 28, 2017 7:39 am

Het is natuurlijk niet enkel op basis van dit seizoen dat ze het zeggen. Hij heeft vorig jaar ook al af en toe een koers gewonnen ;-)
Akkoord, maar is er een reden om te stellen dat bv. Van Avermaet zoveel slechter is?

Men doet nu toch alsof Sagan buitenaards rijdt, terwijl hij toch 1 van de 2 koersen verloren heeft. Vorig jaar heeft Greg toch evenzeer zijn deel van de zegekoek gehad (hij heeft trouwens, als ik dat mag vermelden, enkele rechtstreekse duels van Sagan gewonnen!).

Ik bediscussieer niet dat Sagan de beste is, maar ik vind dat er nu echt overdreven wordt in de pers. Alsof het een of andere onklopbare god zou zijn... Kom kom...

Return to “Off-topic”