Voetbal Algemeen

Alles wat niets te maken heeft met de richting geschiedenis of de fantastische kring Historia, belandt hier!
modus
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Voetbal Algemeen

Post#41 » Mon Oct 03, 2016 6:33 am

En met ne spurt er op komen, ik vond dat geniaal :D

Zalto
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Post#42 » Mon Oct 03, 2016 3:00 pm

Plow wrote:
Sun Oct 02, 2016 4:22 pm
Daar wordt veel over gediscussieerd in Engeland. De reden zou eigenlijk gewoon zijn dat Klopp Karius gehaald heeft om hem eerste doelman te maken. Helaas voor de Duitser raakte ie gekwetst aan zijn hand in de voorbereiding, waardoor Mignolet bleef staan. Nu wilt hij Karius dus toch een paar kansen geven. Ziet er niet zo goed uit, om eerlijk te zijn, want Mignolet was prima bezig.

Net Club-Gent gezien. Veel duels, maar al bij al ware een 0-0 correcter geweest. Hein VHV was woest en ik hoop dat mensen luisteren naar wat hij zegt. Hij zegt namelijk niet dat de scheids geen fout mag maken, maar wel dat hij het ergerlijk vindt dat hij gewoon zijn vierde ref negeert. Als het effectief gebeurd is, zoals Hein het beweert in het interview, heeft hij wel gelijk, vind ik. Iedereen maakt fouten, dat moeten trainers maar eens leren aanvaarden, maar bewust instructies van uw team negeren, is toch wel heel erg tricky.
Die vierde ref, dat is toch diegene die naast de coaches staat (op grote afstand van het strafschopgebied)? Dat lijkt me eerlijk gezegd niet de persoon die moet beoordelen of het penalty was of niet... Staat er daar geen scheidsrechter achter de doellijn enkel voor zo'n situaties?

Plow

Post#43 » Mon Oct 03, 2016 3:19 pm

Daar kan je over discussiëren, he. Er is om te beginnen helemaal geen ref achter de goal. Ten tweede werd Boucaut gehinderd door de zon, zoals ze in de analyse toonden (hij hield zijn handen boven zijn ogen). Als de vierde scheids dan toevallig van verder een beter beeld heeft en hij geeft iets aan, vind ik dat Boucaut op zijn minst kan gaan overleggen.

Nu negeerde hij gewoon het oordeel van zijn collega, terwijl die gelijk had.

Schopenhauer

Post#44 » Mon Oct 03, 2016 3:33 pm

Gisteren een zeer zwak Standard gezien spijtig genoeg. Geen creativiteit om een muur te slopen en ook geen fysieke power om de tegenstander te versmachten. Dan staat ge weer een heel seizoen voor lul natuurlijk.

Het typische calimerogedrag zou het loserverhaal compleet maken, maar daar zijn ze bij Standard toch vanaf gestapt precies. Klassereactie van Jankovic: http://www.rtbf.be/sport/football/belgi ... id=9419953

modus

Post#45 » Tue Oct 04, 2016 6:39 am

Plow wrote:
Mon Oct 03, 2016 3:19 pm
Daar kan je over discussiëren, he. Er is om te beginnen helemaal geen ref achter de goal. Ten tweede werd Boucaut gehinderd door de zon, zoals ze in de analyse toonden (hij hield zijn handen boven zijn ogen). Als de vierde scheids dan toevallig van verder een beter beeld heeft en hij geeft iets aan, vind ik dat Boucaut op zijn minst kan gaan overleggen.

Bwa, ik weet dat niet hoor, hij was er echt van overtuigd dat het geen penalty was.
Ik denk dat die mannen heel veel met elkaar praten hoor, nu wordt dat gewoon in de aandacht gebracht. Maar de scheids op het veld heeft toch altijd het laatste/beslissende oordeel? Hein moet niet zoveel zagen. (Hij had natuurlijk gelijk dat het penalty was)

Bij Genk-KVM had Wouters, als hij het echt niet wist -dáár had de 4de ref kunnen helpen- en ze wilden het niet zeggen, voor mij gewoon de kapitein eraf mogen sturen.

Plow

Post#46 » Tue Oct 04, 2016 7:06 am

Bwa, de fase ging zo rap dat je toch bezwaarlijk kunt zeggen dat er overleg is geweest. Bij Wouters, dààr is overleg geweest en niemand had het juist gezien.

Ik vind het bovendien ook niet goed voor het imago van de scheidsrechters dat die Boucaut dan achteraf gaat toeteren dat hij zijn beslissing de juiste vond. Sorry, maar het was overduidelijk een blunder. Dat kan gebeuren, maar het minste wat je kan doen, is dan je fout toegeven (zoals Wouters mooi deed). Je ligt als scheidsrechter in het algemeen al onder vuur en dan ga je jezelf nog eens belachelijk maken door een foute beslissing te verdedigen. Dat stoort mij.

Er moet veel meer openheid en eerlijkheid komen in de communicatie. Als Boucaut zich zou verontschuldigen en zeggen dat hij een fout heeft gemaakt, zal er niemand zijn, die hem dat langer dan een dag of 2 kwalijk neemt. Maar nu...

apophis

Post#47 » Tue Oct 04, 2016 7:51 am

Dat ze bij de bond al eens beginnen met uitspraken als die van HVH te bestraffen met een stadionverbod van 2 maanden. Het zal rap gedaan zijn met dat gezever. Het feit dat die scheidsrechters zo gecrispeerd reageren is ook omdat ze de facto vogelvrij verklaard worden he. Als die zich niet beschermd of gesteund voelen, is het ook niet vreemd dat die zich terugtrekken in hun eigen wereldje

Zalto

Post#48 » Tue Oct 04, 2016 7:58 am

Plow wrote:
Mon Oct 03, 2016 3:19 pm

Ik weet eigenlijk niet wanneer die refs achter de goal er staan. Dat is dan enkel voor Europese matchen?

De 4de ref lijkt mij in het algemeen gewoon niet de scheidsrechter die zo'n fases het beste kan inschatten, daarvoor staat hij imo iets te ver. Het feit dat hij dit keer gelijk heeft, verandert daar niets aan. Stel je maar voor dat de 4de ref nu zegt dat het penalty is en dat er totaal geen fout is, dan zullen we toch met zijn allen zeggen: 'Ja tuurlijk dat hij dat niet kan zien, die staat toch veel te ver'.

Het is wel makkelijker discussiëren als je eigen ploeg er niet bij betrokken is :-)

Zalto

Post#49 » Tue Oct 04, 2016 8:01 am

apophis wrote:
Tue Oct 04, 2016 7:51 am
Dat ze bij de bond al eens beginnen met uitspraken als die van HVH te bestraffen met een stadionverbod van 2 maanden. Het zal rap gedaan zijn met dat gezever. Het feit dat die scheidsrechters zo gecrispeerd reageren is ook omdat ze de facto vogelvrij verklaard worden he. Als die zich niet beschermd of gesteund voelen, is het ook niet vreemd dat die zich terugtrekken in hun eigen wereldje
En zeker uitspraken zoals iemand (de voorzitter?) van KVM, die onmiddellijk de woonplaats van de scheidsrechter in de discussie brengt. Zo kan je toch niet meer deftig je job uitvoeren? Degryse was er trouwens behoorlijk emotioneel over in ET (ja ik heb mij nog eens laten vangen om te kijken ;-) ).

modus

Post#50 » Tue Oct 04, 2016 8:41 am

Plow wrote:
Tue Oct 04, 2016 7:06 am
Bwa, de fase ging zo rap dat je toch bezwaarlijk kunt zeggen dat er overleg is geweest. Bij Wouters, dààr is overleg geweest en niemand had het juist gezien.

Ik vind het bovendien ook niet goed voor het imago van de scheidsrechters dat die Boucaut dan achteraf gaat toeteren dat hij zijn beslissing de juiste vond. Sorry, maar het was overduidelijk een blunder. Dat kan gebeuren, maar het minste wat je kan doen, is dan je fout toegeven (zoals Wouters mooi deed). Je ligt als scheidsrechter in het algemeen al onder vuur en dan ga je jezelf nog eens belachelijk maken door een foute beslissing te verdedigen. Dat stoort mij.

Er moet veel meer openheid en eerlijkheid komen in de communicatie. Als Boucaut zich zou verontschuldigen en zeggen dat hij een fout heeft gemaakt, zal er niemand zijn, die hem dat langer dan een dag of 2 kwalijk neemt. Maar nu...
Natuurlijk is er geen overleg geweest, dat is juist wat ik bedoel. Boucaut dacht dat hij het juist zag, dan mag er nog iemand in zijn oor staan brullen, die verandert zijn mening niet meer hoor.
Zijn reactie achteraf was natuurlijk achterlijk, hij had gewoon moeten toegeven dat hij fout zat.
Zalto wrote:
Tue Oct 04, 2016 7:58 am
De 4de ref lijkt mij in het algemeen gewoon niet de scheidsrechter die zo'n fases het beste kan inschatten, daarvoor staat hij imo iets te ver. Het feit dat hij dit keer gelijk heeft, verandert daar niets aan. Stel je maar voor dat de 4de ref nu zegt dat het penalty is en dat er totaal geen fout is, dan zullen we toch met zijn allen zeggen: 'Ja tuurlijk dat hij dat niet kan zien, die staat toch veel te ver'.
Inderdaad, het uiteindelijke oordeel ligt bij de man op het veld, niet bij de 4de ref. Als Boucaut nu niet meteen met z'n vingertje was beginnen zwaaien en had gewacht op wat de 4de ref riep, dat was anders geweest. Maar nu was hij zo zeker van zijn zaak omdat hij ervan uitging dat hij het best geplaatst was. Wat ook zo was he, zon of niet.
Zalto wrote:
Tue Oct 04, 2016 8:01 am
Degryse was er trouwens behoorlijk emotioneel over in ET (ja ik heb mij nog eens laten vangen om te kijken ;-) ).
Haha ja, ik dacht dat hij ging beginnen bleiten :-)
Fucking extra time. Zitten memmen dat het belachelijk is dat het heel de tijd daar over moet gaan, maar er dan wel heel de tijd over zitten memmen. Snullen. Klapt dan over iets anders he.
Maar ja, ik kijk ook nog bijna altijd, ook al erger ik mij elke keer kapot :-)

Return to “Off-topic”