Voetbal Algemeen

Alles wat niets te maken heeft met de richting geschiedenis of de fantastische kring Historia, belandt hier!
Plow

Re: Voetbal Algemeen

Post#151 » Mon May 22, 2017 2:03 pm

4 miljoen euro voor een spits die 13 goals gemaakt heeft bij Eupen? Zijn ze helemaal zot geworden?

Dat ze dat voor die Onyekuru geven, ok, maar voor die Sylla...

modus

Post#152 » Tue May 23, 2017 6:20 am

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170522_02894396

:lol:

Het WK kan nog!

Voor Onyekuru vragen ze 8 miljoen, las ik gisteren, da's toch ook wel heel erg veel :)

En het grootste nieuws is toch wel de nakende (?) transfer van Kums naar Anderlecht. Zeer mooi, maar toch een beetje met hangende pootjes terug naar België?

Plow

Post#153 » Wed May 24, 2017 11:18 am

modus wrote:
Tue May 23, 2017 6:20 am
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170522_02894396

:lol:

Het WK kan nog!

Voor Onyekuru vragen ze 8 miljoen, las ik gisteren, da's toch ook wel heel erg veel :)

En het grootste nieuws is toch wel de nakende (?) transfer van Kums naar Anderlecht. Zeer mooi, maar toch een beetje met hangende pootjes terug naar België?
Je kan het geen succes noemen, maar een mislukking vind ik het toch ook niet. Hij heeft vrij veel gespeeld bij Udinese, terwijl die ploeg echt wel niet zijn stijl heeft. Eigenlijk had hij het in Frankrijk of Spanje moeten proberen, denk ik.

Bij A'lecht zou dat een prachtige versterking zijn. Stel u dat eens voor: Dendoncker-Kums-Trebel en dan Hanni als 10 (ach ja, Weiler - de coach van het jaar - zal hem wel weer eerst op de flank zetten) en twee aanvallers daarbij. Zou een prachtig middenveld zijn.

modus

Post#154 » Fri May 26, 2017 5:24 am

Hij heeft vrij veel gespeeld, maar nu ook niet geweldig veel. Hij had er zelf zeker meer van verwacht, denk ik. Ik denk daarom ook dat hij zelf een terugkeer naar de JPL misschien een beetje als mislukking beschouwd?
Het enige wat ik kan bedenken is dat Mogi Bayat en Van Holsbeek hem voorhouden dat hij maar een jaar ofzo gaat moeten blijven, om dan inderdaad naar Frankrijk of Spanje te gaan. Want Watford, da's het nu ook niet he.

Het zou in elk geval wel zalig zijn.

Plow

Post#155 » Mon Jun 05, 2017 12:11 pm

Ik vrees dat de Willy toch op zijn beperkingen gaat stuiten, daar in Ivoorkust...

Tactisch nooit een genie geweest, maar goed, hij kon wel een ploeg bouwen (qua sfeer en samenhang dan), dat kon je hem nog nageven. Maar in Ivoorkust lijkt dat veel moeilijker en dan heb je ook nog eens niet de kwaliteit van de Belgische spelers...

Doodjammer dat Hazard in deze vorm zijn enkel breekt :?

Plow

Post#156 » Mon Jun 05, 2017 7:39 pm

Die tegengoal...

Ik snap niet dat Raes zo negatief is. Ik vond het best ok, zeker de eerste 25 minuten. Veel kansen bijeen gespeeld en met De Bruyne op de 6 werkte heel goed in de opbouw, vind ik.

Kompany terug is toch ook een verademing voor het inspelen van achteruit. Als we die fit hebben op het WK, gaat een slok op een borrel schelen.

Arda

Post#157 » Tue Jun 06, 2017 4:43 pm

Die eerste 25 minuten ja ... een match duurt er 90 he. Het blijft toch allemaal heel matig en steriel voetbal.

Schopenhauer

Post#158 » Tue Jun 06, 2017 8:26 pm

Bosz naar Dortmund. :o Paar jaar geleden zat hij nog bij Heracles.

Plow

Post#159 » Wed Jun 07, 2017 5:37 am

Arda wrote:
Tue Jun 06, 2017 4:43 pm
Die eerste 25 minuten ja ... een match duurt er 90 he. Het blijft toch allemaal heel matig en steriel voetbal.
Ik vond het niet zozeer steriel, dan wel heel erg slordig :). Telkens twee goede periodes (eerste 25 minuten en eerste kwartier van de tweede helft was ook prima) en dan viel het helemaal stil. Ik begreep vooral niet waarom er in de tweede helft zo vaak de lange bal werd gespeeld. Je ziet De Bruyne en Mertens dan één keer voetballen en ze lopen er zo door...

Toch ben ik optimistischer dan vroeger. Ik vind dat Martinez probeert: hij past zijn systeem aan aan zijn spelers en kiest voor aanvallend voetbal. Hij ziet bv. dat hij niet echt backs heeft, dus kiest hij voor een driemansverdediging. Hij ziet ook dat Lukaku sterker is met een zwerver vlak bij hem en ook dat probeert hij dan. Het werkt nog niet allemaal perfect, maar ik zie meer redenering in de opstellingen dan vroeger. Ik kan er al meer mee leven dat dat eens minder gaat dan dat je als een laffe wezel aan zo'n partij begint of gewoon iedere keer hetzelfde doet.

Schopenhauer

Post#160 » Thu Jun 08, 2017 9:36 am

Musonda zou bij Chelsea blijven. Is die kerel dom ofzo?

Return to “Off-topic”