Voetbal Algemeen

Alles wat niets te maken heeft met de richting geschiedenis of de fantastische kring Historia, belandt hier!
Plow

Voetbal Algemeen

Post#1 » Tue Sep 06, 2016 4:18 pm

Hier een plek om binnen- en buitenlands voetbal te becommentariëren. De nieuwe indeling is wat dat betreft wel wat chaotisch, met alle topics door elkaar.

Ferrera ontslagen bij Standard. Een zielige vertoning: Renard wilde gewoon met zijn "poulain" of beschermeling of whatever werken in Standard. Ferrera heeft er prachtig werk geleverd met een zeer beperkte kern. Ik lees dat ze ontgoocheld waren over het niet bereiken van PO1. Het was al een wonder dat ze tot de laatste speeldag meededen voor die top 6...

Respectloos en bovenal dwaas, niet geïnspireerd door goede bedoelingen met de club. Jankovic is ook een goede trainer, daar niet van, maar Ferrera is echt niet ontslagen door zijn resultaten of zijn spel, hoor...

Norther

Re: Voetbal Algemeen

Post#2 » Thu Sep 08, 2016 4:27 pm

Ik hoop dat Heylen voor ons ook goals gaat scoren zoals tegen praag 8-)
If the lord wants me
Then he knows who I am
'cause I'm covered in blood

Plow

Post#3 » Sat Sep 10, 2016 12:21 pm

De Bruyne ronduit briljant de eerste helft tegen ManU. Guardiola laat die ploeg toch in no time weer voetballen als de beste. Waanzinnig goede trainer. Mourinho compleet overklast, maar hij heeft geluk dat die keeper daar de laatste vijf minuten blundert en het toch nog spannend maakt...

Princeps

Post#4 » Sat Sep 10, 2016 10:21 pm

tis toch niet dat united compleet overklast werd, zeker niet in de tweede helft? en verder heb ik man city ooit betere matchen zien spelen, ik vind het dus wat voorbarig om guardiola op basis van dit seizoensbegin al meteen waanzinnig goed te noemen (in zijn job als man city trainer).

Plow

Post#5 » Sun Sep 11, 2016 5:03 pm

Nee, maar mijn post was tijdens de rust geplaatst :). Tweede helft was absoluut minder duidelijk.

Ik vind het wel bijzonder dat ManCity in een paar weken zo goed speelt. Ik heb ze eerlijk gezegd enkel zo goed zien spelen thuis tegen zwakke ploegen, maar nog geen enkele keer in een topduel van dit niveau. Die patronen en dat uitvoetballen is vintage Guardiola, wie dat ontkent, is gewoon blind. Ik vind dat sjiek dat je ziet hoe de ploeg verandert, terwijl Mourinho - ook een toptrainer natuurlijk - gisteren toch echt wel enkel speelde op duelkracht en kopballen. Patronen of uitgekiend positiespel was daar niet bij.

Princeps

Post#6 » Mon Sep 12, 2016 7:12 am

hij heeft er nieuwe dingen ingestoken ja, maar dat maakt een trainer niet uniek. ze spelen alleszins echt wel goed, maar dat geldt bvb ook voor chelsea (:p), die alleen maar dankzij een blunder van courtois en van de scheidsrechter geen 12 op 12 halen.

btw, heeft city nog geen enkele keer zo goed gespeeld in topwedstrijden? ik herinner u aan uitslagen (alleen maar) in de derby van de voorbije 5 jaar. 1-6 voor man city (op old trafford dus) in 2011, 4-1 in 2013, 0-3 in 2014.

Plow

Post#7 » Mon Sep 12, 2016 10:52 am

Ja, ik heb niet elke uitslag van de afgelopen 10 jaar gecheckt, he. Ik zal wat duidelijker moeten zijn: de afgelopen 2 seizoenen dan. Het spreekt voor zich dat een ploeg van dat niveau al ooit uitstekend gespeeld heeft, he.

Nu, dan nog: een uitslag zegt niet alles. Eergisteren was het maar 1-2, maar de eerste helft was magistraal.

Guardiola mag een uitzonderlijke trainer genoemd worden, op basis van alles wat hij al bewezen heeft in zijn carrière. "Tegenstanders" zeggen dan 'Ja, maar hij had ook altijd goede spelers'. Ja, dat is zo, maar hij slaagde er wel élke keer in ze prachtig te laten voetballen. Dit is bij ManCity nog niet het geval, je kan niet één helft als norm hanteren, maar het lijkt er wel op dat hij er ook hier in zal slagen.

Chelsea speelt trouwens effectief héél goed! Maar Conte is OOK een buitengewoon trainer :).

modus

Post#8 » Tue Sep 13, 2016 7:28 am

Plow wrote:
Tue Sep 06, 2016 4:18 pm
Ferrera ontslagen bij Standard. Een zielige vertoning: Renard wilde gewoon met zijn "poulain" of beschermeling of whatever werken in Standard. Ferrera heeft er prachtig werk geleverd met een zeer beperkte kern. Ik lees dat ze ontgoocheld waren over het niet bereiken van PO1. Het was al een wonder dat ze tot de laatste speeldag meededen voor die top 6...

Respectloos en bovenal dwaas, niet geïnspireerd door goede bedoelingen met de club. Jankovic is ook een goede trainer, daar niet van, maar Ferrera is echt niet ontslagen door zijn resultaten of zijn spel, hoor...
Hoe meer ik bekijk wat er daar gebeurd is, hoe gekker ik het vind. Hopelijk eindigt KVM boven standard :-)

Ik lees vandaag in de gazet de brugge-leicester niet uitverkocht is. Zijn de prijzen zo hoog misschien? Ik had toch verwacht dat als ge na 11 jaar nog eens CL moogt spelen, dat toch wel volk zou trekken.

Zalto

Post#9 » Tue Sep 13, 2016 9:30 am

modus wrote:
Tue Sep 13, 2016 7:28 am
Plow wrote:
Tue Sep 06, 2016 4:18 pm

Hoe meer ik bekijk wat er daar gebeurd is, hoe gekker ik het vind. Hopelijk eindigt KVM boven standard :-)

Ik lees vandaag in de gazet de brugge-leicester niet uitverkocht is. Zijn de prijzen zo hoog misschien? Ik had toch verwacht dat als ge na 11 jaar nog eens CL moogt spelen, dat toch wel volk zou trekken.
Veel abonnees vinden het inderdaad te veel geld (voor al bij al niet de grootste namen). Er zijn maar zo'n 14000 abonnementen verkocht voor de CL (op 24000 abonnees voor de competitie). Heel spijtig allemaal, hier mogen ze zich bij Club toch vragen bij stellen (we zijn uiteindelijk Anderlecht niet hé).

modus

Post#10 » Tue Sep 13, 2016 10:53 am

'Voor al bij al niet de grootste namen', dat vind ik dus zever he. Dat ze eens content zijn, het kan weer 11 jaar duren vooraleer ze nog een met de grote jongens mogen spelen :-)
Dat er bij die andere ploegen (en dan vooral Porto) geen kat naar ochere Club Brugge komt zien, kan ik verstaan. :-)

Return to “Off-topic”