Rode Duivels

Alles wat niets te maken heeft met de richting geschiedenis of de fantastische kring Historia, belandt hier!
Plow

Re: Rode Duivels

Post#41 » Fri Nov 11, 2016 8:45 am

Binnen 5 jaar? Zo oud zijn onze topspelers nu niet, hoor :). Ik denk dat bijna heel de ploeg van nu - op Kompany en Lombaerts na - over 5 jaar nog steeds topspeler zal zijn én voor de nationale ploeg zal spelen.

Ik vind het ook wel goed dat Martinez probeert, hoor. Ik had gewoon liever eens Bats gezien. Dat is nu al twee jaren dat de fans daar eens een experiment mee willen zien en om de een of andere reden krijgt ie nooit de kans. Daarnaast kreeg Willy het verwijt dat hij te weinig op tactiek trainde. In die zin vind ik het wel wat eigenaardig dat Martinez zijn nieuwe systeem - dat goed is - meteen met een eerder uitzonderlijke spits test. Ik zou denken dat hij die 3-4-3 er perfect in wilt slijpen en de basis van dat systeem is toch met een van onze 4 (!!) "grote" spitsen. Je hebt niet zoveel tijd met een nationale ploeg om dat te doen, vandaar mijn twijfels bij die keuze.

Btw als je 4 spitsen meeneemt en je stelt er geen enkele op, laat dan aub een van die jongens thuis en roep Lombaerts op. Het is nog eens pijnlijk duidelijk geworden dat je hem achteraan nodig hebt als er enkele gekwetsten zijn.

Zalto

Post#42 » Fri Nov 11, 2016 10:41 am

Plow wrote:
Fri Nov 11, 2016 8:45 am
Binnen 5 jaar? Zo oud zijn onze topspelers nu niet, hoor :). Ik denk dat bijna heel de ploeg van nu - op Kompany en Lombaerts na - over 5 jaar nog steeds topspeler zal zijn én voor de nationale ploeg zal spelen.

Ik vind het ook wel goed dat Martinez probeert, hoor. Ik had gewoon liever eens Bats gezien. Dat is nu al twee jaren dat de fans daar eens een experiment mee willen zien en om de een of andere reden krijgt ie nooit de kans. Daarnaast kreeg Willy het verwijt dat hij te weinig op tactiek trainde. In die zin vind ik het wel wat eigenaardig dat Martinez zijn nieuwe systeem - dat goed is - meteen met een eerder uitzonderlijke spits test. Ik zou denken dat hij die 3-4-3 er perfect in wilt slijpen en de basis van dat systeem is toch met een van onze 4 (!!) "grote" spitsen. Je hebt niet zoveel tijd met een nationale ploeg om dat te doen, vandaar mijn twijfels bij die keuze.

Btw als je 4 spitsen meeneemt en je stelt er geen enkele op, laat dan aub een van die jongens thuis en roep Lombaerts op. Het is nog eens pijnlijk duidelijk geworden dat je hem achteraan nodig hebt als er enkele gekwetsten zijn.
Ze zijn inderdaad jonger dan ik denk :-) Ze draaien al een tijdje mee ondertussen, maar ze zijn al heel jong begonnen. Maar binnen 10 jaar zullen we weer moeten wennen aan een lager niveau...

En de selectie snap ik inderdaad langs geen kanten. Nu is ook Dendoncker opgeroepen? Heeft hij die eigenlijk zien spelen de afgelopen maand? Het is wel goed om jonge spelers kansen te geven, maar zeker Lombaerts en ook bijvoorbeeld Kums zijn toch veel nuttigere spelers voor een kwalificatiematch?

Arda

Post#43 » Fri Nov 11, 2016 10:43 am

Ik voel echt mee met Lombaerts. Belachelijk om nu Dendoncker op te roepen.

Plow

Post#44 » Fri Nov 11, 2016 11:17 am

Ik vind dat echt storend. Die zit jongeren nu volle bak te integreren, maar ik ga eens iets onpopulairs zeggen: ik wil dat niet. Ik wil godverdomme met de allerbeste ploeg naar dat WK en als daar dan een ervaren, oudere speler bij hoort, dan is dat zo. We moeten niet nu al naar over 5 jaar zitten te kijken, want de generatie die eraan komt, is lang zo goed niet als die van nu. Het is NU dat het moet gebeuren, met déze spelers.

ROEP DUS GDV LOMBAERTS OP!!!!!! (en laat die tweederangsjongeren nog even thuis, die gaan hun kans nog wel krijgen).

Plow

Post#45 » Fri Nov 11, 2016 1:00 pm

http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/Rode ... /1.2817273

Nu is zogezegd Lombaerts ook gekwetst? Waar komt dat vandaan? :roll: :x

Arda

Post#46 » Sun Nov 13, 2016 9:50 am

Kabasele out, Simons in.

Mijn god.

Plow

Post#47 » Sun Nov 13, 2016 9:58 am

Ja ja, maar Lombaerts kan enkel ervaring brengen... Martinez heeft dikke hoerechance dat zijn selectie voor de rest zo goed is en dat de tegenstand niks voorstelt.

Sorry, maar hij maakt er met zijn selectie echt een compleet zootje van. Dit trekt gewoon 100 keer op niks (met alle respect voor Simons, natuurlijk).

Zalto

Post#48 » Sun Nov 13, 2016 10:02 am

Plow wrote:
Sun Nov 13, 2016 9:58 am
Ja ja, maar Lombaerts kan enkel ervaring brengen... Martinez heeft dikke hoerechance dat zijn selectie voor de rest zo goed is en dat de tegenstand niks voorstelt.

Sorry, maar hij maakt er met zijn selectie echt een compleet zootje van. Dit trekt gewoon 100 keer op niks (met alle respect voor Simons, natuurlijk).
Ik denk niet dat Simons hier ook veel boodschap aan heeft, al is het wel zoete wraak voor de dwaze manier waarop Wilmots hem uit de selectie liet (en hem nooit een afscheid gunde).

Zalto

Post#49 » Sun Nov 13, 2016 10:07 am

Het zou wel mooi zijn als hij (bij een voorsprong van de Rode Duivels) in de 90ste minuut Simons laat invallen :-) Dan is hij de oudste Rode Duivel ooit, iets wat wel bij zijn palmares past.

Plow

Post#50 » Sun Nov 13, 2016 10:31 am

Ik gun het Simons wel, hoor, daar niet van.

Maar de niet-selectie van Lombaerts is gewoon een blunder van formaat. Op de matchdag komt hij tot de conclusie dat hij geen verdedigers meer over heeft. Het werd nochtans door zowat iedereen die het Belgische voetbal wat volgt aangekondigd: je zit met erg blessuregevoelige spelers achterin, je hebt daar iemand extra nodig.

Als je dan 4 spitsen oproept, die je dan nog niet eens opstelt, dan sla je een serieus mal figuur. Ik vind dit een afgang voor Martinez. Als hij vanavond tegen een ietwat ploeg had gespeeld met een beetje aanval en hij krijgt er 2-3 om de oren, de kritiek zou niet te harden zijn (en terecht).

Return to “Off-topic”