Rode Duivels

Alles wat niets te maken heeft met de richting geschiedenis of de fantastische kring Historia, belandt hier!
modus

Re: Rode Duivels

Post#21 » Mon Oct 10, 2016 10:34 am

Is er op tv trouwens iets gezegd over het feit dat Ciman inviel en niet Lombaerts? Wij vonden dat vreemd.

Schopenhauer

Post#22 » Mon Oct 10, 2016 11:28 am

Lombaerts zat niet op de bank wegens bevalling van zijn vrouw.

modus

Post#23 » Mon Oct 10, 2016 11:43 am

ok, merci :-)

Ik weet trouwens niet of dat in beeld is geweest, maar Vertonghen was allesbehalve blij toen hij moest opschuiven naar links.

Plow

Post#24 » Mon Oct 10, 2016 12:17 pm

Idd, tot hij doorhad dat ze met 3 achterin mochten spelen ipv 4 en hij dus toch relatief centraal kon blijven staan :).

modus

Post#25 » Tue Oct 11, 2016 5:48 am

Hazard was de slechtste rode duivel :D

Lieven

Post#26 » Tue Oct 11, 2016 10:26 pm

Als Bruggesupporter ben ik wat bevooroordeeld, maar als iedereen zo gretig op het plein stond als Meunier, kon het gemakkelijk 0-12 geweest zijn.

Plow

Post#27 » Wed Oct 12, 2016 5:33 am

Lieven wrote:
Tue Oct 11, 2016 10:26 pm
Als Bruggesupporter ben ik wat bevooroordeeld, maar als iedereen zo gretig op het plein stond als Meunier, kon het gemakkelijk 0-12 geweest zijn.
Meunier is echt in no time een vaste naam op het blad geworden. En het is voor die positie in een 3-4-3 ook nog eens de ideale speler: zowel aanvallend als verdedigend intussen goed genoeg.

Carrasco brengt hetzelfde op links en dan stoort het niemand dat de twee centrale middenvelders eerder verdedigend van aard zijn (Witsel-Fellaini of Witsel-Naingolan).

Zalto

Post#28 » Wed Oct 12, 2016 7:34 am

Lieven wrote:
Tue Oct 11, 2016 10:26 pm
Spijtig dat zijn schot op de paal eindigde. Ik had hem die eerste goal zo hard gegund.

apophis

Post#29 » Wed Oct 12, 2016 9:50 am

Er dreigt een serieus tekort aan scheidsrechters in ons land. De daling werd vijf jaar geleden ingezet en is inmiddels niet meer te stoppen. Dat heeft mogelijk grote gevolgen voor het amateur- en jeugdvoetbal.

De Vlaamse provincies zien het aantal refs hard achteruit gaan en trekken daarom aan de alarmbel in Het Nieuwsblad. Het aantal scheidsrechters neemt namelijk zo snel af, dat straks provinciale matchen en alle wedstrijden in het jeugdvoetbal zonder opgeleide ref worden gespeeld. De krant schrijft dat afgelopen weekend alleen al in Vlaams-Brabant liefst 129 van de 527 duels van provinciale ploegen en jeugdteams plaatsvonden zonder echte ref.

Dat is bijna 25 procent en dat kwam allemaal omdat er simpelweg geen refs beschikbaar waren voor deze matchen. De provincies maken zich zorgen. ''Het is niet meer verantwoord'', zegt de voorzitter van het ­Arbitragebureau in Vlaams-Brabant. ''We hebben 150 à 200 refs te kort om comfortabel te werken'', klinkt het in West-Vlaanderen.

Verbale agressie op en rond het veld lijken een belangrijke reden te zijn voor de problemen. Hoe aanlokkelijk is de functie van voetbalref nog? De afname van het aantal scheidsrechters laat zich mogelijk ook in het topvoetbal voelen. De kwaliteit van onze refs staat namelijk al flink ter discussie. AA Gent besloot Alexandre Boucaut zelfs te wraken.

Plow

Post#30 » Wed Oct 12, 2016 10:22 am

Foute topic, Apo ;). Ik was er al over begonnen in 'Voetbal Algemeen'.

Return to “Off-topic”