Rode Duivels

Alles wat niets te maken heeft met de richting geschiedenis of de fantastische kring Historia, belandt hier!
Plow

Re: Rode Duivels

Post#11 » Tue Sep 06, 2016 8:48 pm

Al bij al een positieve balans:

1° Een nieuw systeem, dat toch wel perspectief biedt en ook wel inspeelt op de zwaktes en sterktes van de Belgen (vooral de zwakte van het niet hebben van een links back wordt zo opgelost).

2° Hazard was prima, ook al werd hij voortdurend op de grond gestampt. Het sierde hem ook dat hij zowel een half gemaakte goal (de 0-3) als de penalty aan een ploegmaat liet. Hij begint zijn rol als kapitein op te nemen. Ook Meunier vond ik opnieuw uitstekend.

3° Lukaku maakt zijn goaltjes. Geen geniale goals, maar wel van die echte spitsengoals. Na de goal van Bats tegen Hongarije op het EK zeiden veel 'fans' dat Lukaku zulke goals niet kan maken. Dat kan hij dus wel.

4° Ik blijf het sneu vinden voor Mertens, maar goed...

apophis

Post#12 » Wed Sep 07, 2016 6:49 am

Om toch even kritisch te zijn: ik begrijp eerlijk gezegd niet goed waarom Carrasco twee matchen mag blijven staan als hij duidelijk niet in vorm is. Het is niet dat er geen alternatieven zijn he..

Een tweede bemerking: ik heb nog altijd het gevoel dat er geen balans in het team zit. Vooral het middenveld, dat tegen Spanje compleet overlopen werd, zit naar mijn gevoel niet goed. En dan denk ik: waarom als trainer eens niet wat proberen? Ok, Martinez heeft nog maar twee matchen gehad, dus veel kon hij nog niet proberen, maar ik zou dat in de toekomst toch eens graag zien. Soms betekent de elf beste spelers op het veld zetten niet het beste team, en kan je beter 'iets minder goede' spelers opstellen als dat het team versterkt.
Concreet: waarom speelt Witsel altijd? Waarom eens niet proberen te spelen met, ik zeg maar wat, Naingolan en Dembele samen ipv Witsel en Fellaini? Idem nu met Mertens en Carrasco. Ik vind die laatste intrinsiek beter, maar soms (niet altijd, zeker niet tegen sterkere ploegen) komt het de ploeg wel ten goede als je Mertens laat spelen.
Enfin, food for thought

Plow

Post#13 » Wed Sep 07, 2016 7:13 am

apophis wrote:
Wed Sep 07, 2016 6:49 am
Om toch even kritisch te zijn: ik begrijp eerlijk gezegd niet goed waarom Carrasco twee matchen mag blijven staan als hij duidelijk niet in vorm is. Het is niet dat er geen alternatieven zijn he..

Een tweede bemerking: ik heb nog altijd het gevoel dat er geen balans in het team zit. Vooral het middenveld, dat tegen Spanje compleet overlopen werd, zit naar mijn gevoel niet goed. En dan denk ik: waarom als trainer eens niet wat proberen? Ok, Martinez heeft nog maar twee matchen gehad, dus veel kon hij nog niet proberen, maar ik zou dat in de toekomst toch eens graag zien. Soms betekent de elf beste spelers op het veld zetten niet het beste team, en kan je beter 'iets minder goede' spelers opstellen als dat het team versterkt.
Concreet: waarom speelt Witsel altijd? Waarom eens niet proberen te spelen met, ik zeg maar wat, Naingolan en Dembele samen ipv Witsel en Fellaini? Idem nu met Mertens en Carrasco. Ik vind die laatste intrinsiek beter, maar soms (niet altijd, zeker niet tegen sterkere ploegen) komt het de ploeg wel ten goede als je Mertens laat spelen.
Enfin, food for thought
Absoluut, al vond ik wel dat Carrasco na de 0-2 plots goed ging spelen. Het is mss goed voor zijn vertrouwen dat hij toch nog een 20 minuten goed gespeeld heeft.

Ik begrijp ook niet wat Mertens moet doen om te mogen spelen. Het is wel waar dat de 3-4-3 meer geschikt is voor Carrasco, die meer een lijnplakker is dan Mertens. Maar waarom het überhaupt onmogelijk zou zijn Mertens op te stellen in dat systeem, begrijp ik niet (dat werd geïnsinueerd door de analisten gisteren).

De driehoek Hazard-DB-Lukaku mag van mij verder worden getest wel.

Dat centrale middenveld: het zal een raadsel blijven, maar iedere trainer wil per sé Witsel opstellen :). Die is wel goed, natuurlijk, maar zoals je zegt: waarom niet eens iets anders proberen?

Plow

Post#14 » Fri Oct 07, 2016 6:46 pm

Opnieuw met 4 vanachter. Ik vind het jammer. Na enkele jaren aanklampen met hier en daar een goede match, zou ik graag eens echt die 3-5-2 uitgewerkt zien, zonder echte backs en met Alderweireld en Vertonghen op de twee spitsen en Lombaerts ervoor. En we hebben de flankspelers om dat systeem te spelen (en vooral: we hebben niet de backs om het andere systeem te spelen).

Bovendien was het tegen Cyprus terug hoopvol.

Nu ja, we zien wel. Go Belgium!

Plow

Post#15 » Fri Oct 07, 2016 8:41 pm

Was ok. BIH wel erg zwak, maar de verdediging en Carrasco-Hazard-Mertens waren zéér goed.

Ik begrijp trouwens in de verste verte niet waarom Lukaku een fluitconcert verdiend zou hebben :evil: . Ja, hij mist daar een onmogelijk te missen kans, maar voor de rest deed die toch niet echt speciaal iets verkeerd? Hij was ook niet goed, dat zeg ik niet, maar zette hoog druk en zijn aannames waren dikwijls vrij ok. In ieder geval niets om hem voor uit te fluiten. Wat moet die jongen eigenlijk doen om eens steun te krijgen? Jongens toch...

Het omgekeerde zie je bij Mertens. Verkozen tot man van de match. Mertens was goed, maar Hazard en Carrasco waren gewoon beter en zelfs Alderweireld verdient die 'trofee' meer. Maar Mertens is - wel terecht - een publiekslieveling en elke match waarin hij niet slecht is, vindt het publiek hem blijkbaar geweldig :).

Plow

Post#16 » Sat Oct 08, 2016 7:04 am

Trouwens, ik vond de driemansverdediging beter dan met Jordan. Meunier is als rechts half/back even goed en op links heb je gewoon een probleemgeval dat niet op het veld staat (wel jammer van zijn blessure, dat wens je niemand toe). Ciman is gewoon beter dan Jordan. Hopelijk blijft Martinez dat doen, want het ziet er ok uit, zo.

Norther

Post#17 » Sun Oct 09, 2016 9:11 am

Rechtstreekse concurrent met 4-0 naar huis sturen is wel dik in orde.
Match zelf was goed maar nu niet wauw, daarvoor was Bosnië toch iets te slordig in alles.
Wat mij vooral plezier deed is dat er effectief hoger druk gezet werd(meestal dan toch, ze hebben daar ook weer een kwartier gehad waar ze sliepen),dat eigenlijk zonder enige moeite vanachter van systeem geswitcht werd en dat er nog eens groei zit in dit team.

Jammer idd van dat fluitconcert voor Lukaku, dat mag er ook wel uitgaan bij de supporters. Zo zie ja ook maar hoe hard die uitschakeling opt EK en die non match tegen spanje zijn aangekomen. Geen excuus voor dat fluiten echter.

Hopelijk nu een vlotte zegen tegen gibraltar.
If the lord wants me
Then he knows who I am
'cause I'm covered in blood

Zalto

Post#18 » Mon Oct 10, 2016 8:54 am

Ik vond de match heel degelijk. Martinez is mij toch een beetje aan het overtuigen. Ik ben benieuwd naar de volgende interlands tegen Estland en Griekenland (de oefenmatch van vanavond tel ik niet mee). Jammer van zijn blessure, maar J. Lukaku hoort echt niet thuis bij de Rode Duivels. Ik hoop net als Plow dat de coach dat nu inziet na zijn noodgedwongen wissel.

modus

Post#19 » Mon Oct 10, 2016 10:31 am

Plow wrote:
Fri Oct 07, 2016 8:41 pm

Ik begrijp trouwens in de verste verte niet waarom Lukaku een fluitconcert verdiend zou hebben :evil: .
Hemeltergend was dat. Ik was in het stadion, en veel volk rond mij begon meteen te roepen 'allé 't is weer Lukaku ze, toch ongelofelijk, de prutser' en dergelijke.
Euh dudes, die heeft u naar het vorige WK getrapt? Doet echt wel wat hij kan in die rol? Speelt echt wel goed bij z'n club? Jongens toch...
Zalto wrote:
Mon Oct 10, 2016 8:54 am
Jammer van zijn blessure, maar J. Lukaku hoort echt niet thuis bij de Rode Duivels. Ik hoop net als Plow dat de coach dat nu inziet na zijn noodgedwongen wissel.
inderdaad. Voor de wissel was hij niet goed. Positiespel is echt ondermaats. Aan de bal altijd zo zenuwachtig.

Plow

Post#20 » Mon Oct 10, 2016 10:32 am

Niet alleen dat Jordan nog te licht is, ook dat het gewoon een slim systeem is dat past bij de kern. We hebben meer dan genoeg degelijke centrale verdedigers, maar bijna geen backs. Dit systeem lost dat gewoon op: Meunier is de enige goede back die we hebben, maar die kan evengoed hoger spelen en Carrasco is het gewend op de flank te staan en mee te verdedigen. Maar als een van die mannen wegvalt, heb je nog altijd andere opties, zoals Chadli, Mirallas of desnoods zelfs Mertens (al is dat natuurlijk niet zijn beste plaats).

Verdedigend kan je Lombaerts, Ciman, Vermaelen, Kompany etc. allemaal gebruiken op die "stopper"-positie achter Vertonghen en Alderweireld (of je maakt Alderweireld stopper en zet iemand anders naast Vertonghen). Het is gewoon flexibeler.

Return to “Off-topic”