Rode Duivels

Alles wat niets te maken heeft met de richting geschiedenis of de fantastische kring Historia, belandt hier!
Plow

Rode Duivels

Post#1 » Thu Sep 01, 2016 7:58 pm

Bij deze, met een algemenere naam. Tijd om te lullen over voetbal :).

Ik lees op FB voor de match "Eindelijk de opstelling die we wilden, maar die Wilmots niet durfde". Dit was niét de opstelling die ik wou. De om de nog altijd vrij onduidelijke redenen immer verguisde Lukaku is natuurlijk beter dan Origi en Bats is dat ook. Mertens kan de beste speler in vorm in Italië zijn, hij blijft bankzitter :cry: .

Je ziet verdedigend wel wat nieuws: hoog druk zetten en in blok opschuiven en zo, dat is ok, maar aanvallend is het helemaal niks. Natuurlijk verdient Martinez nog tijd en natuurlijk is Spanje een buitengewone ploeg, maar de keuze van de spelers lijkt me in deze niet zo gelukkig. Die FB-postman denkt wss dat de aanvallende Jordan Lukaku de oplossing is. Helaas, die is gewoon nog niet goed genoeg voor dit niveau.

Arda

Re: Rode Duivels

Post#2 » Thu Sep 01, 2016 8:19 pm

Hoh, ik vind het niet onlogisch dat Mertens niet in de basis staat. OK, die doet het goed in Italië. Maar die blijft daar in de eerste plaats OOK bankzitter he.

Bon, we worden totaal overklast door Spanje. En die lijken niet eens echt moeite te doen.

Plow

Post#3 » Thu Sep 01, 2016 8:31 pm

Das niet waar, he, Arda. Mertens was zo goed begonnen dat hij in match twee al in de basis stond... én uitblonk tegen AC Milan. Twee keer na elkaar verkozen als speler van de speeldag in Italië. Kortom: qua vorm wss de beste Belg van het moment, samen met Hazard.

Nu, je kan onmogelijk kritiek hebben op de opstelling van Carrasco, natuurlijk, dat is zeker waar :). De keuze voor Origi daarentegen is gewoon raar (dàt is een bankzitter.). Ook de wissel Nainggolan-Dembelé is vreemd, al was Radja zeker niet geweldig. Nu spelen we met twee nummers 6. Als Wilmots dat deed, hola, dan kreeg hij het nogal te horen, zenne (en terecht).

Ik weiger wel om dit louter aan klasseverschil te wijten. Het is meer dan dat alleen.

modus

Post#4 » Fri Sep 02, 2016 5:24 am

Plow wrote:
Thu Sep 01, 2016 8:31 pm
De keuze voor Origi daarentegen is gewoon raar (dàt is een bankzitter.).
mja, zeker omdat Martinez Lukaku toch supergoed kent.
Ik weiger wel om dit louter aan klasseverschil te wijten. Het is meer dan dat alleen.

Veel meer. Onder Wilmots ontbraken er ideeën, en nu had ik in het begin de indruk dat ze allemaal dachten 'ok de nieuwe trainer heeft ons al een aantal dingen proberen bijbrengen, laten wat dat proberen', wat resulteerde in een aantal krampachtige zaken imo. En hoe verder de match vorderde, hoe hulpelozer ze werden.

Die penaltyfout van Lukaku :roll:

Plow

Post#5 » Fri Sep 02, 2016 6:00 am

Dat hij Lukaku eens niet opstelt (die gaat dinsdag trouwens gewoon spelen, hoor, wees daar maar zeker van), snap ik, maar wat is dat met al die trainers die Bats precies geen kans willen geven? Als je momenteel een rangorde maakt op basis van vorm en niveau in hun eigen ploeg, staat die mss zelfs op 1 (samen met Lukaku).

Wat mij stoorde, was dat je vooral verdedigend patronen zag. Ik ben daar natuurlijk niet tegen, zeker niet tegen dat hoog drukken in het begin van de match, maar toch: het is in balbezit dat we het meeste werk hebben. Onder Willy was de verdediging ook al ok - tegen Wales, dat was niet onze verdediging - dus Martinez mag op hoog drukken oefenen, het zou leuk zijn dat hij voornamelijk gaat focussen op waar hij zo goed in is: de aanval structureren!

apophis

Post#6 » Fri Sep 02, 2016 9:08 am

Je kan natuurlijk veel zeveren over tactiek etc, maar als de spelers er geen zin in hebben kom je natuurlijk nergens. Het was gewoon duidelijk dat veel spelers er niet bij waren. Zeer jammer, maar goed, ze staan dan meteen weer met de voeten op de grond.

Het positieve is alvast dat de supporters wat meer gescheiden worden van de succes supporters.

modus

Post#7 » Fri Sep 02, 2016 10:00 am

apophis wrote:
Fri Sep 02, 2016 9:08 am
Je kan natuurlijk veel zeveren over tactiek etc, maar als de spelers er geen zin in hebben kom je natuurlijk nergens. Het was gewoon duidelijk dat veel spelers er niet bij waren.
Idd. Ik vond dat ze in het begin wel iets van tactisch plan probeerden uit te voeren (hoog druk zetten, Witsel die tussen de CB's de bal kwam vragen, Hazard helemaal links, ...), maar toen duidelijk werd dat ze de bal niet/nooit zouden hebben, gaven ze het eigenlijk gewoon op. Toch wel pijnlijk, welke uitleg je er ook aan geeft.
Martinez deed er (bewust?) ook wel niets aan he, stond gewoon vooral te kijken.
Plow wrote:
Fri Sep 02, 2016 6:00 am
Dat hij Lukaku eens niet opstelt (die gaat dinsdag trouwens gewoon spelen, hoor, wees daar maar zeker van),
Tuurlijk gaat die spelen.

Ben benieuwd of Cyprus-België dinsdag een herhaling wordt van de vorige Cyprus-België.

apophis

Post#8 » Fri Sep 02, 2016 11:42 am

Martinez heeft idd ook geen goed debuut gemaakt. De spelers waren veel te mak, maar net dan zou je verwachten dat je als coach ingrijpt, al was het al maar om een punt te maken. Dat hij bovendien Mertens niet brengt (die ondanks alles toch minstens enthousiasme in de ploeg brengt) voor een onzichtbare Carrasco, lijkt me niet echt ideaal om de supporters op je hand te krijgen.

Nu goed, een coach afrekenen op één match vind ik veel te vroeg. En roepen om Wilmots terug te halen (zoals sommige fans gisteren in Brussel) vind ik al helemaal dwaas. Krijgt die man aub een beetje tijd? En willen de 'voetbalkenners' die Willy terug willen mss eerst eens terug wat beelden bekijken van de draken van matchen die we speelden?

Plow

Post#9 » Fri Sep 02, 2016 12:19 pm

Ik ben het natuurlijk met Apophis eens in deze.

Ik zou toch niet zeggen dat ze "geen zin" hadden, want in het begin liepen ze echt als wilden achter die bal aan, zelfs met enig succes. Het is idd zo dat ze precies alle moed verloren, toen dat Spanje de boel overnam. Martinez hamert op mentaliteit en dat zal een van de grote uitdagingen zijn.

Wilmots moet niet plots terugkomen. Geef deze trainer wat tijd aub. Zijn wissels waren wel hoogst eigenaardig. Hopelijk wil dat zeggen dat hij vooral wat wilde proberen.

Wat wel zo is, is dat deze groep mogelijk een stuk moeilijker te managen is als veel supporters denken. En mss was Wilmots daar nog zo slecht niet in.

apophis

Post#10 » Fri Sep 02, 2016 2:44 pm

Mogelijks, maar Wilmots was wel een arrogante etter tegenover iedereen die kritische vragen durfde stellen. En na vier jaar was dat liedje ook op. Los van het feit dat teveel spelers impliciet of expliciet hadden aangegeven dat ze de man ook stilaan beu waren.

Om maar te zeggen: dat Wilmots niet het enige probleem was, weet iedereen met wat voetbalinzicht. Maar dat hij in de weg stond van verdere successen was dat ook. Wil dat zeggen dat Martinez de oplossing is? Neen, niet noodzakelijk. Maar het feit dat hij dat mogelijks wel is, is op zich een vooruitgang. Onder Wilmots ging de groep niet verder groeien, onder zijn opvolger mogelijk (we zullen zien) wel.

Return to “Off-topic”